Наш навчальний заклад
Новини
Консультації для батьків

       Шановні батьки та відвідувачі сайту!

   Пропонуємо Вам оновлену серію порад та консультацій стосовно виковання та розвитку ваших малят. Протягом року серія наших консультацій буде поновлюватись та охоплюватиме безліч проблем.

Запрошуємо Вас до співпраці!  

"ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ" 

 9 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року №2657-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"
 
Булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягаютть у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та/або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого. 

 Типові ознаки булінгу (цькування) такі:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Правила поведінки здобувача освіти

Закон України "Про дошкільну освіту" (зі змінами та доповненнями)

Стаття 27. Учасники освітнього процесу

Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:

діти дошкільного віку, вихованці, учні; педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі усіх спеціальностей, вчителі дифектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фіхзкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти: (Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом №2145-VIII від 05.09.2017)

-помічники вихователів та няні: (Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом №2145-VIII від 05.09.2017)

-медичні працівники, батьки або особи, які замінюють їх, батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу, асистенти дітей з особливими освітніми потребами: (Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом №2145-VIII від 05.09.2017)

-фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти: (Абзац девятий статті 27 в редакції Закону №2145-VIII від 05.09.2017) 

Стаття 28. Права дитини у сфері дошкільної освіти

1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

2.Дитина має гарантоване державою право на:

безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку; 

безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;

(Абзац пятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом №2145-VIII від 05.09.2017)

захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

здоровий спосіб життя;

діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та /або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

(Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом №2541-VIII від 06.09.2018) 

 

"Дорослим про права маленьких"  

  В Конвенції про права дитини, яка була схвалена від 20листопада 1989 року зазначається,що:
- діти мають право на особливе піклування і допомогу;
- сім'ї, як основі осередку суспільства і природному середовищу, для зростання і благополуччя всіх її членів і особливо дітей мають бути надані необхідні захист і сприяння, з тим щоб вона могла повністю покласти на себе зобов'язання в рамках суспільства; 
- для повного і гармонійного розвитку її особи необхідно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любов і розуміння;
- дитина має бути повністю підготовлена до самостійного життя в суспільстві та вихована в дусі ідеалів, проголошених у Статуті Організації Об'єднаних Націй, і особливо в дусі миру, гідності, терпимості, свободи,рівності і солідарності...
- в усіх країнах є діти, живуть у виключно тяжких умовах, і що такі діти потребують особливої уваги;
Отже, враховуючи належним чином важливість традицій і культурних цінностей кожного народу для захисту і гармонійного розвитку дитини, визначаючи важливість міжнародного співробітництва для поліпшення умов життя дітей в кожній країні, зокрема в країнах, що розвиваються. 
«Подаруй дитині любов та піклування!»
  • Окрім їжі дитина потребує доброти, сердечності, безпечного спокою батьківського тепла.
  • Проявляйте великодушність: дозвольте дитині втішатися своїми замислами та фантазіями.
  • Заохочуйте рухову активність дитини: хай вона в міру своїх сил сідає, підводиться, ходить, бігає, стрибає тощо.
  • Дайте можливість дитині звертатися до вас із численними запитаннями й отримувати на них чесні відповіді, а також експериментувати, шукати досліджувати.
  • Не слід ідентифікувати ваші думки і почуття з потребами дитини. 
  • Якомога рідше удавайтеся до покарань: дитина і так переживає за свої невдачі, адже саме усвідомлення провини вже є покаранням для неї.
  • Слова дорослого дитина не завжди може зрозуміти, тож звертайтеся до неї серцем, очима, посмішкою, руками.
  • Створіть у родині атмосферу душевного тепла та затишку, людяності і щирості.
  • Не забувайте, що дитина повинна мати власний куточок.
  • Значна частина вашого часу і вашої уваги має також належати вашій дитині.
  • Навчіть дитину розуміти красу і тішиться нею - радіти з усього, навіть з найменшої дрібнички.
  • Підтримуйте і заохочуйте дитину до праці, навіть тоді, коли вона робить помилку.
  • Виховуйте в дитині почуття відповідальності, враховуючи, звісно, її сили та можливості.
  • Залучати дитину до різноманітних активних занять: як до забав, так і до праці.
  • Коли звертаєтеся до дитини з проханням щось зробити, не забувайте пояснити їй, як саме слід виконати ваше прохання.
  • Допоможіть дитині відчувати власну значимість та потрібність для вас, для родини.
  • У ставленні до дитини будьте толерантними, терпимими, проявляйте доброзичливість - тільки тоді вона навчиться платити іншим людям тим самим.
  • Завжди дотримуйтеся даних дитині обіцянок.
  • Допоможіть дитині перемагати відчуття поразки, навчіть її бути оптимістом і тішиться майбутніми радощами.
  • Намагайтеся завжди поводитися врівноважено, навіть тоді, коли ви гніваєтеся на дитину.
   Отже, сім'я - колиска духовного, морального народження людини. Саме в родині, серед найближчих та найдорожчих дитини людей формується її особистість, розвиваються моральні якості, сприйняття навколишнього світу, людського суспільства та ставлення до нього.

 Прислухайтеся до свого малюка!
 
 
«Безпечна іграшка для Вашого малюка» 
  Пропонуємо Вам поради фахівців з приводу правильного обрання іграшок та про необхідність відмови від них за умови неналежної якості. 
Аби не було неприємних сюрпризів, обираючи іграшку, слід керуватися наступними критеріями: вона має бути без запаху, бодай навіть слабкого. Чим сильніший запах, тим більше виділяється летких токсичних речовин.
Слід уникати пластмасових іграшок, покритих фарбою чи лаком. Варто зазначити, що більшість фарб є токсичними, вони можуть відшаровуватися та потрапляти на руки та всередину дитячого організму. Тож іграшка не повинна «линяти», залишати сліди фарби на руках.
Не купуйте занадто «голосні» іграшки. Звучання брязкальця повинне бути ніжним, а не оглушливим. Інакше у малюка можуть виникнути проблеми зі слухом та вимовою. Іграшка має бути максимально міцною, на ній не повинні виднітися сколи, тріщини, зазубрини, отвори, сліди клею. Особливо це стосується брязкалець, на яких не повинно бути паперових наклейок.
Всі деталі мають бути міцно закріплені, на м'яких іграшках не приклеєні, а пришиті. Продукція для дітей до трьох років взагалі не повинна містити дрібних деталей.
Уникайте м'яких іграшок з довгим хутром. Приміром волосся ляльок має бути добре закріпленим в основі. Матеріал, з якого виготовлена іграшка, повинен бути придатним для прання. Якщо ви маєте вибір, то віддавайте перевагу продукції вітчизняних виробників. 
Не соромтеся вимагати у продавця сертифікат відповідності або декларацію про відповідність, який видається лише після відповідних лабораторних досліджень. Не забудьте перевірити термін дії документів. Можна перевірити збіг артикулів з додатку до сертифікату та відомості сертифікату з артикулами на іграшці або її пакуванні. Звісно, така процедура відбере певний час, зате гарантуватиме бажаний результат.
Купуйте іграшки в спеціалізованих магазинах. Там вони коштують дорожче, але більше шансів, що забавка пройшла всі етапи контролю безпеки. 
Також велике значення має маркування, воно має бути виконане державною мовою, легко читатися та не змиватися. 
На товарному ярлику повинні бути такі позначення:
  • товарний знак підприємства-виробника або його представника;
  • найменування та місцезнаходження виробника;
  • графічний попереджувальний символ позначення віку у вигляді кола, в якому є контур обличчя та вказівки вікової групи;
  • попереджувальні написи (наприклад: «Обережно! Вогненебезпечно»; «Не призначено для дітей віком до 3 років - містить дрібні деталі»).
  • Відсутність маркування - показник нелегальності походження іграшки.
  • Всі іграшки повинні бути упаковані в пакети з полімерної плівки. Порушення цієї вимоги найбільш актуальне для м'яконабивних виробів. Придбана на ринку іграшка без упаковки, яка, немов губка, увібрала в себе шкідливі речовини ззовні, а може й стала «притулком» для збудників тяжких хвороб (туберкульозної палички, стафілококів, стрептококів), часто спричиняє серйозне захворювання у дитини.
  Окрім цього, характерні порушення вимог щодо безпеки м'яконабивних іграшок полягають у неміцності та порушенні цілісності швів, а також вмісті у набивці шкідливих домішок (ртуть, миш'як, свинець тощо).
  Гострі кути і кромки конструкторів та трансформерів, а також металеві іграшки з грубо обробленими деталями можуть спричинити травмування шкіри. Коли мова йде про маленьких дітей - тут важливою умовою безпечності є важкодоступність дрібних деталей (коліщаток, пружинок, кілець), які дитина могла б запхнути до рота.
  Дитячі транспортні засоби обов'язково повинні мати висновок про перевірку на безпеку: систем управління, гальмування, ймовірності перекидання під час маневрів тощо. До товарів з підвищеним ризиком слід віднести плавзасоби. Тут варто пам'ятати, що м'ячики та надувні тваринки розраховані для використання у якості іграшки, і аж ніяк не плавзасобу - вони можуть не витримати ваги дитини!
  Ну і, звичайно ж, не слід забувати, що іграшка має бути не лише безпечною та гарною, а й корисною. Адже саме в процесі гри значною мірою відбувається процес формування світогляду дитини, розвитку її розумових здібностей та практичних навиків. Тож обираючи, чим порадувати свого малюка, бажано відразу ж уявити, що він буде робити з новою забавкою: просто споглядати її, як красиву статуетку чи залучить до різноманітних ігор, використовуючи свій творчий потенціал. Головним привабливим фактором для дитини є можливість що-небудь з нею зробити (розібрати і зібрати, рухати різноманітні частини, возити, викликати появу певних звуків тощо). Так, великі м'які тварини (зайці, ведмеді, слони), яких малюк не зможе навіть довго утримувати в руках, служать швидше прикрасою для кімнати чи подушкою, але аж ніяк не учасником гри. Важко назвати розвиваючими і заводні чи деякі електронні іграшки.
 Обов'язково слід звернути увагу на технічні характеристики виробу. Якщо кільця піраміди важко нанизати на стержень, частини матрьошки із скрипом поєднуються одна з одною, а колеса машинки погано прокручуються, навряд чи це принесе як моральне, так і практичне задоволення дитині. Не рекомендують захоплюватися іграшками, які формують у дитини агресивну поведінку (всілякі монстри, чудовиська, воїни з агресивним виразом обличчя і таке інше).
Безпечних Вам іграшок та веселих ігор! 

 Сайт "Дошкільна освіта"