Наш навчальний заклад
Новини
Наші гуртки
Говоримо англійською
Керівник: Орлова Оксана Іванівна

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятирічного віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. У них сформувався достатній словниковий запас і правильна вимова звуків, вони вживають граматичні форми рідної мови згідно із законами та нормами фонетики, прагнуть і вміють орієнтуватися у ситуаціях спілкування, підтримують розмову, ведуть діалог, здатні зосереджуватись і концентрувати увагу в ігрових формах діяльності, проявляють інтерес до спілкування, прагнуть досягти успіху, заохочення тощо.
На шостому році життя діти легко засвоюють звукову форму морфем. Мовленнєвий апарат дитини характеризується гнучкістю, податливістю для формування іншомовної вимови, добре розвинутою здатністю до імітації.
Єдиним шляхом формування у дошкільників пізнавальних мотивів та інтересу до вивчення англійської мови має стати надання цим мотивам та інтересам ігрової спрямованості, оскільки ігрова діяльність у цьому віці є провідною.
Використання рідної мови на заняттях обов'язкове, саме рідною мовою організовується ігрова діяльність, пояснюються завдання, способи їх виконання. Лише тоді, коли всі діти будуть розуміти й реагувати на прості звертання, вказівки, розпорядження, прохання, що робляться англійською мовою, педагог зможе обмежити використання рідної мови.
Ігрові ситуації занять повинні моделювати дитяче спілкування, ігри, аналогічні іграм рідною мовою, поєднувати мовленнєві та не мовленнєві дії, вербальне та невербальне спілкування, візуальне та звукове подання інформації, використання англомовних соціокультурних джерел, адресованих дітям (пісні, вірші, ігри, інші види фольклору та авторські тексти). Особлива увага має приділятися логічній послідовності, взаємозв'язку використання рецептивних, репродуктивних, продуктивних, комунікативних та умовно-комунікативних вправ
Тривалість заняття залежить від вікової групи і в середньому триває до 20 хвилин та проводиться з групою не більше 12 осіб.

 

Хореографії "Перші кроки"

Керівник: Попова Оксана Василівна

Заняття проводяться двічі на тиждень з дітьми 4-5-річного віку.
Сьогодні однією з актуальних проблем освіти є духовний розвиток особистості.
Відомо, що ще здавна танець був засобом вираження почуттів та емоцій людей. Відокремившись від прямого зв'язку з обрядами, де він мав насамперед релігійно-магічний зміст, танець набув значення мистецтва, що втілює красу людського тіла, різноманітний душевний стан. Природа танцю образна і має за основу узагальнення багатоманітних „пластичних мотивів", відібраних із реального життя рухів, які організуються за законами ритму, симетрії, орнаментального узору. Танець органічно пов'язаний з музикою, яка посилює виразність танцювальної пластики, дає йому емоційну ритмічну основу.

 

Гра на музичних інструментах "Веселі музики"

Керівник: Христич Світлана Василівна

У своїй роботі ми часто граємо з дітьми на дитячих музичних інструментах. Інтерес дітей до музичних інструментів невичерпний. Вони хочуть грати на них завжди. Діти люблять слухати тембри різних інструментів. Гра в оркестрі розвиває слух, відчуття ритму, уміння грати в ансамблі. Гра в ансамблі з диригентом вчить малюків бути уважними, терплячими, вчить пошані один до одного.
Голоси дітей також використовуються подібно до інструментальних тембрів для створення різних звукових ефектів: гри голосовим апаратом (шипіння, кректання, цокання язиком), вигуки, ігри з фонемами, величезний арсенал звукових засобів з перших же занять утворює активний інструментальний словник дитини. Ці звуки легко використовуються дітьми в озвучуванні казок, віршів і як акомпанемент до рухів.
У відомого дитячого музиканта К.Орфа є фраза "Музика для дітей". Це музика з елементами театру. Наприклад, діти по Орфу можуть співати і одночасно зображати кішечку - потягуватися, лежати, або пританцьовувати, викрикувати, дзвеніти інструментами... ці та інші методи використовує педагог під час своїх занять.

 

Вокального співу "Співаночка"

Керівник: Шевчук Світлана Григорівна

Гурток відвідують діти з 4 - х річного віку. Заняття проводяться щотижня в індивідуальній формі з елементами нотної грамоти.
Музика - це відтворення людських почуттів у їх становленні та розвитку, найтонших відтінків радості й суму, в їх зіткненнях та перетвореннях. Вона здатна на такі глибокі узагальнення емоційного життя людини, яких немає в жодному іншому виді мистецтва, й містить у собі багатющий розвивальний потенціал. Провідною її роллю є емоційний розвиток дитини. Батьки співають колискові, втішаючи своїх малюків, а ті співають їх лялькам. Водночас заспокійлива музика - це не обов'язково пісні. Матері всіх часів і народів здавна мугикали своїм дітям найпростішу мелодію, що складається з двох звуків.
Спільне з дорослим слухання музики та обговорення почуттів, які вона викликала, заохочує до обміну думками про власні емоції.
Музика також є ефективним засобом стимулювання соціального розвитку. Так, група дітей може спільно занурюватись у музику - пісні, танці - й чудово проводити разом час,
не чекаючи, коли буде змога скористуватися дефіцитним обладнанням.. Дошкільнята співатимуть діалогічні пісні й при цьому вправлятимуться в черговості, очікуючи звертання до себе. Існує чимало пісенних варіантів, у яких кожну дитину запитують її ім'я, і вона має співом відповісти: «Ось я ...» або проспівати інші слова, додаючи до них своє ім'я. Часом діти соромляться говорити на групових заняттях, однак охочіше приєднуються до інших у пісні чи таночку. В багатьох випадках вони супроводжують свій спів активними жестами. Такі групові пісні, коли всі діти співають разом, сприяють залучення тих, хто в іншому разі залишався осторонь.
Практика нашої роботи з дошкільниками засвідчує те, що заняття музикою стимулюють розвиток їхнього мовлення. Будь-яке розмовне мовлення є ритмічним, мелодійним, і малята залюбки «граються» з словами.

 

Театралізованої діяльності "Золотий ключик"

Керівник: Назарчук Олена Миколаївна

Гурток відвідують діти з 5-6 - х річного віку. Заняття проводяться щотижня в індивідуальній формі. гурток працює на базі старшої групи №11.
Театр - це синтез мистецтв, що ввібрав в себе практично все, що допомагає розвиватися повноцінній людині, яка вміє сприймати оточуючий світ як живий єдиний організм.
Розпочинати залучення до театру та театралізованої діяльності необхідно ще з дошкільного віку - з дитинства. Адже світ дитинства поруч з нами, він всередині нашого дорослого світу. Він дивиться на нас очима дитини, говорить її голосом. Колись він був і нашим світом, але ми пішли відтіля, а шляху назад немає.
Світ дитинства, внутрішній світ дитини - ключ до багатьох хвилюючих проблем нашого життя. Відчинити заповітні двері в світ дитячої свідомості допомагає гра. Видатний режисер і актор К.Станіславський в своїй книзі "Робота актора над собою", характеризуючи дитячу гру, говорить, що гра дитини відрізняється вірою в дійсність і правду вигадки. Варто дитині тільки сказати собі "...начебто", і вигадка вже живе в ній. При цьому в дитині помічається ще одна властивість: діти знають, чому вони можуть вірити і чого не потрібно помічати.
Вберегти від естетичної глухоти - означає зробити крок до гармонії.
Театралізовано-ігрова діяльність дає широкі можливості щодо творчих проявів дітей. Вона поєднує в собі театралізовані ігри: режисерські, ігри-драматизації та імпровізації та інсценізації літературних творів у процесі літературних свят, концертів, дитячих вистав тощо. Завдяки цій діяльності розвивається фантазія дошкільнят, в їхньому уявленні виникають яскраві образи літературних героїв.

 

Робота з бісером ат паєтками "Чарівні намистинки"

Керівник: Крукова Ольга Борисівна

Результати її роботи можна побачити щотижня, а також під час виставок, які вона разом з дітьми влаштовує для батьків. Гурток від відують діти 6-ти річного віку. Але цьому передувала велика та напружена праця.
Ольга Борисівна спочатку сама захопилася яскравими маленькими намистинками, виготовляла прикраси для себе та своєї доньки, але помітила не аби - яку зацікавленість у дітей. Діти з великим задоволенням сортують великі намистини за кольорами, нанизують намисто, браслети в подарунок мамі, бабусі, сестричці. Педагог створює вишиванки з бісеру, діти - картини з бісеру на папері. Так, оживає веселий їжачок, осінні листочки - стають чарівними, сукня Снігової королеви перетворюється на справжній витвір мистецтва.
Працюючи з бісером педагог помітила, що робота з ним впливає на розвиток дитини в широкому значенні цього слова.
Створення умов для роботи дітей з бісером дає можливість вплинути на всі аспекти розвитку дитини дошкільного віку. Розглянемо їх докладніше:


Емоційний розвиток:

  • дає можливість спілкуватися без допомоги слів
  • дає вихід вираженню почуттів
  • дозволяє зняти емоційну напругу
  • дає відчуття влади
  • приносить самозадоволення у створенні окремого продукту
Фізичний розвиток:
  • розвиває управління слабкою моторикою
  • розвиває відчуття дотику
  • стимулює зорове розрізнення предметів
  • стимулює рухи тіла
  • підвищує вправність у координації очей і рук

Соціальний розвиток:

  • заохочує дітей до прийняття рішень та вирішення проблем
  • підкріплює самостійність
  • надає можливості спільної роботи з іншими та виробляє навички дотримання черговості
  • вчить відповідальності в поводженні з матеріалом
  • стимулює вироблення поваги до ідей кожного
  • Інтелектуальний розвиток:
  • розширює словниковий запас
  • допомагає зрозуміти зв'язок між причиною та наслідком - як і чому щось відбувається
  • вчить розрізняти лінії, кольори, форму та текстуру
  • вчить працювати в колективі, дотримуватися певних правил і спрямовувати свої дії на досягнення загальної мети
  • збільшує тривалість уваги
  • навчає розташуванню, послідовності та плануванню
  • стимулює розширене мислення через пошук розгорнутих рішень
  • виробляє повагу до культурної та мистецької спадщини.

Розпочинати таку кропітку та творчу діяльність варто з молодшої групи, використовуючи лише великі намистини різного кольору, але індивідуально (2-3 дитини). Такі заняття допомагають розвивати у дітей посидючість, уяву, естетичний смак, мілку моторику рук.
В середній групі можна розпочати роботу залучаючи 4-6 дітей та бісер середнього розміру, його можна клеїти на папір, прикрашаючи птахів, пелюстки квітів, крони дерев та інше. А найбільше полюбляють діти разом з педагогом виготовляти прикраси до свят, брати участь у прикрашанні групи та дитячого садка.